piątek, 13 września 2013

Pieczona Pierś z indyka nadziewana suszonymi śliwkami


Przypomniało mi się niedawno, jak nasza kochana Pani Bożenka, na praktykach w restauracji "Bajka" uczyła mnie robić Schab pieczony ze śliwkami. Dokładnie pamiętam jakie to było pyszne jedzonko. Tak jakoś wyszło, że od tamtej pory, nigdy sama takiego mięsa nie piekłam. Tym razem nabrałam jednak takiej ochoty, że postanowiłam to zrobić. Tym bardziej, że wszystkie te wędliny tutaj już mi się przejadły, a do naszych pysznych Polskich nie nam zbyt często dostępu. Chyba że mama wyśle paczuszkę :) Oczywiście są również sklepy z Polską żywnością i wybór też świetny ale ceny, jak wiadomo dość wygórowane. A do tego, rzadko kiedy mam czas żeby się tam wybrać. 
I tak, będąc ostatnio na zakupach, zamiast na schab, trafiłam na piękną pierś z indyka i do tego w promocji. Chudsze i zdrowsze.  
Zapraszam :)
 

Potrzebujmy :
-1kg piersi z indyka (w całości)
-Opakowanie  śliwek suszonych

Przyprawy:
 -2 płaskie łyżeczki soli
-1 płaska łyżeczka pieprzu czarnego
-1 płaska łyżeczka pieprzu ziołowego
-1 płaska łyżeczka papryki ostrej
-2  łyżeczki tymianku
-1  łyżeczka majeranku
-1 ząbek czosnku
Około 1 m. sznurka do związania





Pierś z indyka nacinam z jednej strony tak, aby powstała kieszonka, do której wciskam wszystkie suszone śliwki.
Najpierw nacieram mięso czosnkiem startym na tarce. W miseczce łączę ze sobą wszyskie przyprawy i dokładnie nacieram nimi naszego fileta.
Następnie obwiązuję mięso sznurkiem tak,  aby powstał nam zgrabny wałeczek. Mięso przykrywam folią spożywczą i odstawiam do lodówki na minimum 24 h.
Zamarynowane mięso piekę  50 minut w nagrzanym do 180°C piekarniku. Gdy już się upiecze, odstawiam je do całkowitego wystygnięcia i usuwam sznurek.
Wierzcie mi...paaalcee lizać :) 






Niezapomniane smaki :) 

2 komentarze:

  1. Białe mięsiwo lubi śliwki a kaczka jabłka bo smak mięsa jest po upieczeniu lekko owocowy :) palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  2. To fakt...smakowo bardzo fajnie się skomponowało. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Comments system

© Niezapomniane smaki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena