sobota, 20 lipca 2013

Śmietanowy sos z kurek


Witam serdecznie wszystkich odwiedzających mojego bloga  :-) 

Mój pierwszy wpis zacznę go od nieziemsko pysznego sosiku z kurek. 
Na przepis ten natknęłam się niedawno na jednym blogów, a mianowicie: (sekretykuchenne.blox.pl) A że uwielbiam sosy śmietanowe i grzyby, nie mogłam się oprzeć pokusie i musiałam go  wypróbować.
Sosik jest naprawdę niesamowicie pyszny. Oprócz tego,że dodałam szczyptę gałki muszkatołowej i zwiększyłam proporcje śmietany i koperku,nic więcej bym już w tym przepisie nie zmieniała. Kurki...oczywiście sama uzbierałam. Trafiłam na nie podczas wycieczki rowerowej do lasu. Było ich tam całe
 mnóstwo! 



SOS Z KUREK:

Składniki:
Kurki (ja miałam ok 250g)
1 duży lub 2 małe ząbki czosnku
1 cebula 
posiekany koperk
50 ml śmietany 
1 łyzeczka mąki pszennej
200ml  wody
sól, pieprz,gałka muszkatołowa 
odrobina oleju do smażenia

Wykonanie:
Obieramy cebulkę i kroimy w drobną kostkę. Podsmażamy na oleju do momentu aż się zeszkli. Dorzucamy dokladnie oczyszczone kurki. (Ja moje przez noc zostawilam zamoczone w mleku. Stają się wtedy bardziej delikatne i kruche w smaku) Podsmażamy chwilkę z cebulką, zmniejszamy ogień, dolewamy wodę i dusimy pod przykryciem ok. 15 minut. Następnie dorzucamy drobno posiekamy lub utarty czosnek. 
Zaprawawiamy wszystko śmietaną rozrobioną z mąką i  doprawiamy do smaku solą,pieprzem oraz gałką muszkatołową. Po zagotowaniu ściągamy z ognia,dodajemy posiekany koperek, mieszamy i gotowe :) 




Można podać np. z kotletem schabowym i makaronem.
Naprawdę polecam :) 

-Smacznego- 

Warto wiedzieć: 
Mocno zabrudzone kurki opruszamy mąką i wrzucamy do kąpieli wodnej.Mieszamy delikatnie rękoma. Następnie przerzucamy na sitko i opłukujemy. W ten sposób o wiele łatwiej i szybciej się je czyści. Mąka z wodą działa na grzyby jak peeling i świetnie usuwa zabrudzenia.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Comments system

© Niezapomniane smaki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena